S H A R E P O I N T C E N T E R

پرتال سازمانی

یکپارچگی، کاربرد، امنیت درپرتال سازمانی
شیرپوینت راهکار مناسبی برای پرتال سازمانی ؟

خدمات پشتیبانی
پرتال سازمانی یکپارچگی، کاربرد، امنیت درپرتال سازمانی
 شیرپوینت راهکار مناسبی برای پرتال سازمانی ؟
advanced divider

پورتال چیست؟ شیرپوینت راهکار مناسبی برای پرتال سازمانی ؟

ممکن است شما با شنیدن این کلمه به معنای آن فکر کنید! پورتال به معنی دروازه یا درگاه می باشد، اما میتوان این کلمه را در دنیای فناوری اطلاعات را به شکل دیگری تعریف و به کار برد.
در دنیای فناوری اطلاعات، پورتال به دسته ای از وب سایت ها گفته می شود که به کاربران خود یک سری خدمات سازمانی ارائه می کنند. پس پورتال مانند سایت های عادی، برای اطلاع رسانی یا درج اخبار یک سازمان نیستند، بلکه ارائه کننده ی یک سری خدمات مانند سرویس های خدماتی آنلاین، مدیریت کسب و کار، سامانه های ارتباطی و اطلاع رسانی، مدیریت کاربران و ... می باشد.
در بالا گفتیم که پورتال ها برای ارائه ی یک سری خدمات آنلاین به کار می روند، و می توان به مشتقات آن ائم از پورتال های تجاری، ورزشی، خبری، سازمانی و ... اشاره کرد. اما در این بین ما به تعریف پورتال سازمانی می پردازیم.
در تعریف پورتال سازمانی می توان گفت تمامی خدمات، مدیریت اطلاعات و فرآیندهای کاری یک سازمان که در بستر آنلاین ارائه شود باید بعنوان یک پورتال سازمانی یا درگاه سازمانی پیکربندی شود. در واقع پورتال برای یکپارچه سازی و دسترسی آسان به اطلاعات داخل و خارج سازمان می باشد. هدف، تسریع و بهبود کیفیت خدمات از طریق یک کانال ارتباطی واحد می باشد، و چه بهتر که این اتفاق در یک پورتال سازمانی آنلاین اتفاق بیفتد. بطور کلی پورتال سازمانی وب سایتی است که خدمات، مدیریت اطلاعات، کاربران و سیستم ها را بصورت یکپارچه و مرتبط ارائه می کند تا از پیچیدگی خدمات و جمع آوری زمان بر اطلاعات پیشگیری کند.

1
مدل خدمات B2B

مدل خدمات B2B

مدل خدمات B2B این مدل برای مدیریت چرخش داده ها درون سازمان و خارج از آن طراحی شده.

2
مدل خدمات B2C

مدل خدمات B2C

این مدل جهت برقرای تعامل بین سازمان و مشتریان آن طراحی شده؛ مانند ثبت سفارش، صدور فاکتور، پیگیری و پشتیبانی خرید.

3
مدل خدمات B2E

مدل خدمات B2E

این مدل جهت اطلاع رسانی خاص و مشخص بین کارمندان طراحی شده.

advanced divider

با رشد تکنولوژی در دنیای امروز، باعث شده که به سمت دولت الکترونیک و خدمات آنلاین برویم. یکی از مهمترین پورتال های سازمانی، متعلق به بانک ها می باشد تا بتوانند اکثر خدماتی که نیاز به حضور مشتری در فضای بانک داشت را بصورت آنلاین ارائه کنند.
یکی دیگر از پورتال های سازمانی متعلق به شرکت های بیمه هست که خدماتی مانند استعلام بیمه، پرداخت حق بیمه، پرداخت اینترنتی بیمه و دیگر خدمات سازمان با بصورت آنلاین و از طریق یک پورتال سازمانی جامع ارائه می کنند.

بسیاری از سازمان های دولتی مانند وزارت ورزش و جوانان، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، وزارت صنعت و معدن و تجارت، هواشناسی کشور و … نیز در حال خدمات رسانی آنلاین به شهروندان می باشند.

دانشگاه ها، مراکز خدماتی و اداری نیز برای کاهش فعالیت های اداری زمان بر و خسته کننده و همچنین پیشگیری از اتلاف زمان و انرژی، عمده فعالیت های خود را در یک پورتال سازمانی ارائه می کنند.

برقراری ارتباط میان کاربران درون سازمان و یا ارتباط با مشتریان خارج از سازمان

دسترسی یکپارچه به خدمات سازمان از هر نقطه و در هر زمان تنها از طریق یک مرورگر

قابلیت شخصی سازی خدمات و سرویس ها , دسته بندی موضوعات

ایجاد امنیت با مجوزهایی که تنها اطلاعات مجاز در اختیار هر کاربر قرار بگیرد

advanced divider

اطلاع رسانی اخبار و بیانیه های سازمانی

افزایش کارآمدی خدمات و جلب رضایت مخاطبین

قابلیت دسترسی و جستجو با فیلدهای اطلاعاتی

امکان ارسال و دریافت پیام

advanced divider

تفاوت پورتال سازمانی با سیستم مدیریت محتوا چیست؟

گرچه پورتال ها در واقع یک وب سایت هستند اما خدماتی فراتر از یک وب سایت ارائه می کنند. مثلا وب سایت های مربوط به بیمه، شهرداری، بانک و شرکت های خصوصی یا دولتی، یک وب سایت ساده با هدف اطلاع رسانی نیستند بلکه به رفع نیازهای خاص کاربران در بستر آنلاین می پردازند. در چنین شرایطی اگر برای نیازهای یک سازمان قصد ایجاد یک وب سایت داشته باشیم، نمی توان به سراغ شرکت های طراحی سایت رفت بلکه باید به دنبال جایی باشیم که ارائه کننده پورتال های سازمانی باشند. ممکن است برخی افراد سیستم مدیریت محتوا یا CMS را یک پورتال در نظر بگیرند، گرچه درست است اما پورتال ها بسیار جامع تر از سیستم مدیریت محتوا هستند. پورتال ها بصورت یک درگاه برای بانک های اطلاعاتی هستند که کاربر را در جستجو و مدیریت اطلاعات یاری کرده و در چنین شرایطی پورتال مانند یک راهنما عمل میکند، منابع این اطلاعات نامحدود بوده و با هدف یکپارچه سازی تمامی اطلاعات پراکنده در یک فهرست طبقه بندی می شود. پورتال ها کاربر محور هستند و قابلیت شخصی سازی براساس سلیقه، رده های متفاوت کاری، سن، امکانات ارائه شده، و ... را در اختیار کاربر قرار می دهد. اما CMS یا سیستم مدیریت محتوا، همانطور که از اسم آن پیداست برای مدیریت محتوای یک سایت استفاده می شود. بطور مثال یک سایت که هر روز یک بازی ویدیویی را معرفی کند، این فعالیت را با استفاده از CMS انجام می دهد. CMSها برای استفاده ی غیر تخصصی و در تمامی زمینه ها استفاده می شود اما پورتال دارای یک طراحی اختصاصی با ویژگی های متفاوت می باشد. البته می توان از CMS ها هم بعنوان پورتال استفاده کرد اما چنین کاری معقول نیست زیرا CMS حاوی تمامی ماژول های یک پورتال نیست.
advanced divider

آموزش های شیرپوینت

advanced divider

مشتریان منحصربفرد ما

portal راهکارهای

portal آموزش

راهکارهای پرتال سازمانی

شرکت پرتال سازمانی

مشاوره پرتال سازمانی

راهکارهای پرتال شیرپوینت شیرپوینت

پورتال سازمانی

پرتال سازمانی شیرپوینت

اتوماسیون شیرپوینت

openous form

شرکت پرتال سازمانی

پیاده سازی پرتال سازمانی